Acer Aspire naar fabrieksinstellingen

Een computer of laptop moet eens in de zoveel tijd eens opnieuw geinstalleerd worden. In het geval van een laptop kan dit vaak veel gemakkelijker dan handmatig de installatie in te zetten, cd/dvd erin te gooien en alle drivers via een ander systeem weer te moeten downloaden.
In dit specifieke geval gaat het om een Acer Aspire 5315 welke hoognodig aan een nieuwe installatie toe was.

In het geval van de Acer aspire moet je bij het opstarten, bij het zien van het allereerste startscherm (acerlogo) gelijktijdig ALT F10 indrukken. Je hoeft dit maar eenmalig te doen en gelijk de toetsen weer loslaten.

Het systeem lijkt nu op een normale manier op te starten maar als je even wacht zie je dat het systeem in een herinstallatie menu van Acer terecht komt waarmee je de standaardinstallatie zoals de laptop geleverd is (fabrieksinstelling) weer terug zet.

laat het systeem een kwartiertje lopen en je laptop is weer zo goed als nieuw.

Vergeet nadat het systeem door het installatie menu geloodst is niet de verouderde (meegeleverde) programma's zoals norton antivirus en andere progjes te verwijderen puur omdat ze hopeloos verouderd zijn.

  • karin
    Commentaar van: karin
    05-06-12 @ 09:52:14

    hallo ik heb een acer 5742..die heb ik per ongeluk terug gezet naar fabrieksinstellingen..gistermiddag mee begonnen..hij is nog bezig met instelleren volgens mij heb ik alles geformatterd

  • Commentaar van: Jake
    05-06-12 @ 14:27:26

    Hai Karin,

    Het terugzetten naar fabrieksinstellingen is nadat je akkoord gegeven hebt niet terug te draaien.
    Hierbij word afhankelijk van de keuze die jij in het herinstallatie menu van acer gedaan hebt het systeem volledig geformatteerd en opnieuw geinstalleerd.

    Als ik jou zo hoor is jou systeem al een dag bezig dit duurt volgens mij echt te lang, dit proces zou ik stoppen, start hierna de procedure zoals hierboven beschreven opnieuw.

  • Melle
    Commentaar van: Melle
    15-10-12 @ 20:49:24

    Hoi
    Ik heb een aspire, maar als ik het net zoals hierboven omschreven doe, komt er als hij een minuut of 10 loopt totaal wit beeld en loopt hij vast, en dan druk ik heb uit en is er niks veranderd...

  • Commentaar van: Jake
    19-10-12 @ 15:21:53

    Beste Melle,

    Als bovenstaande niet gelukt is dan zou ik contact opnemen met de servicedesk van Acer. (http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/support)
    of bel met nummer: Binnen garantie in NL : 0900-20 20 767 (0,10 Euro/minuut)
    OF Buiten garantie in NL: 0900-3233340 (0,50 Euro/minuut)

    Er moet namelijk iets anders aan de hand zijn, bijvoorbeeld een imagepartitie die niet meer bestaat of iets dergelijks.

    Laat nog even weten wat het probleem was..

  • romeo
    Commentaar van: romeo
    16-03-13 @ 06:04:37

    mijn Acer- Aspire. 5315 werkt niet meer draadloos heb het al terug gezet naar fabriek instellingen .wie maakt me los?????????????

  • Commentaar van: Jake
    17-03-13 @ 15:12:50

    Hai romeo,

    Eerst even een vraag, zie je rechtsonderin je scherm wel het draadloos netwerk tekentje? En als je daarop klikt krijg je dan ook een lijst van netwerken te zien?
    Er kunnen een aantal zaken aan de hand zijn.

    1. je computer heeft een draadloze switch, het kan zijn dat deze draadloze switch uitstaat.
    2. De aansturing van je draadloze kaart (driver) is niet geinstalleerd, dit moet je kunnen zien onder systeem instellingen (computerbeheer) --> apparaatbeheer. Als je hier een kruis, of uitroepteken ziet dan kan dit je draadloze driver zijn. Je zult de nieuwste driver moeten downloaden en installeren.
    3. In het BIOS Staat je draadloze netwerkkaart uitgeschakeld.
    4. in het minste geval is je draadloze netwerkkaart overleden, je kunt dan het beste een externe draadloze adapter kopen, via USB bijvoorbeeld.

    Laat nog even weten of het gelukt is.

Deze post heeft 112 feedbacks wachtend op goedkeuring...

Plaats een commentaar

Jouw e-mail adres zal niet worden getoond op deze site.
(Enters worden <br />)
(For my next comment on this site)
(Allow users to contact me through a message form -- Your email will not be revealed!)
Trackback adres voor deze publicatie

http://www.itpraat.nl/itpraat_htsrv/trackback.php?tb_id=92